DIY Postcard Swap – del 1

Jag har en kompis, Hanna, som har många kreativa saker för sig och framförallt är hon väldigt inne på mixed media vilket har lett till att hon årligen anordnar postcard swaps. Eller om man så vill, vykortsutbyten. Hon har tjatat lite på mig att delta men jag har slingrat mig då jag tycker att det är svårt samt att jag inte riktigt haft tid till det tidigare år. Detta fram till att jag hakade på i oktober/november ifjol och gjorde 10 vykort som jag sedan skickade ut i världen. Hela poängen med ett swap/byte är att man då också förhoppningsvis får tillbaka 10 vykort. I mitt fall blev det inte så, jag tror två uteblev, fast jag fick å andra sidan ett bonusvykort av Hanna!

DIY Postcard swapMina vykort gjorde jag som små collage av material jag hade hemma. Hårdare papper till bakgrund, bilder ur tidningar, silkespapper, tejp och såklart lim för att få ihop det överhuvudtaget. Jag tyckte det passade bra att göra collage med hösttema att skicka ut eftersom många av de ställen jag skulle skicka min vykort till inte alls gick mot vinter. Jag skrev även ut en strof ur låten Autumn leaves och klistrade på korten. “The falling leaves drift by the window. The autumn leaves of red and gold”. Kanske har du hört Eva Cassidys version av den sången? Så jag försökte helt enkelt skapa 10 kort som hade olika utseende men på samma tema. Här är ytterligare ett exempel.

DIY Postcard swap

Sedan återstod det att skriva en hälsning, klistra på frimärke och gå till brevlådan!

postcard swap
__________________________________________________________
I participated in a Do it Yourself Postcard Swap organized by my friend Hanna, aka iHanna. I made 10 small collages with a autumn theme.

This entry was posted in Papper. Bookmark the permalink.

One Response to DIY Postcard Swap – del 1

  1. Pingback: Beyond One Thousand Handmade Postcards | iHanna's Blog

Leave a Reply

