Täljda diamanter

Min senaste hang up måste vara denna att tälja diamanter. Jag har inte gjort så många än, men jag har en ständigt på gång på jobbet. Så när jag  till exempel har brynt på någon kniv, får en minut när ingen vill ha hjälp, eller bara vill visa ett täljgrepp så jobbar jag lite på mina diamanter.

Diamant

Jag tänker att de skulle vara fint med ett rejält gäng på ett litet fat eller in någon liten skål eller så. Just dessa är täljda ur en bit björk. Kanske kan de få lite linoljefärg på sig eller olja. Jag får se. Just nu ligger dessa två tillsammans med ytterligare någon i ett av mina fönster här hemma.

Diamant

 

This entry was posted in Slöjd. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

